Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Online pókerszabályozások Európában: áttekintés

A következő táblázat az európai szabályozások aktuális helyzetéről ad áttekintést:

Ország A szabályozás aktuális állapota
(2011.12.15.)
A szolgáltató
 adóterhei

Jutalék
A játékos
 adóterhei
Kiegészítő
megjegyzés
Belgium folyamatban

a törvény ellentétes az EU törvényekkel
A bruttó szerencsejáték-bevétel 11%-a mint a .com teremben Hobbijátékosok számára vagy adómentesség, vagy 33%

rendszeres játékosok sávosan adóznak:
részletek

A belga törvény alapvető EU törvényekkel ellentétes, ezért az Európai Parlament ítéletére várunk
Bulgária folyamatban A lebonyolított forgalom értékének 15%-a nincs adat semmi Csak a reklámtevékenységet korlátozza a törvény
Dánia folyamatban A bruttó szerencsejáték-bevétel 20%-a nincs adat semmi a szabályozás 2012 januárjában kezdődik
Észtország szabályozott piac Online szerencsejátékok: a nettó bevétel 5%-a

Szerencsére épülő játékok és versenyek: 5% a részvétel jutalékából
mint a .com teremben semmi A szabályozást az engedély nélkül működő szolgáltatók blokkolásával szerették volna megvalósítani, de ez nem volt elég hatásos.
Finnország szabályozott piac, de éppen további egyeztetések zajlanak

a törvény ellentétes az EU törvényekkel
nincs mint a .com teremben Az EGT országain kívülről működő termekben keletkezett nyeremény megadóztatható a személyi jövedelemadó szokásos adókulcsával A törvény a helyi monopóliumot ismeri csak el, ez pedig ellentétes az EU alapvető irányelveivel. A külföldi szolgáltatók nem ismerik el a helyi szabályozást, és úgy működnek, mintha nem létezne ilyen.
Franciaország szabályozott piac a nettó nyereség 34%-a készpénzes játékok esetében körülbelül 7% semmi Változtatásokra készülnek
Németország folyamatban Schleswieg-Hostein tartományban a bruttó nyereség 20%-a

Más tartományokban egyelőre ismeretlen
nincs adat Előfordulhat, hogy később megadóztatják a játékost A 16 tartományból csak egy vezetett be szabályozást, Schleswieg-Holstein.

A többi 15 tartomány hatályos rendelkezései ellentétesek lehetnek az EU törvényeivel.
Gibraltár szabályozott piac offshore mint a .com teremben semmi A szolgáltatók több különböző engedélytípus közül választhatnak, ezért nem adóznak egységesen.
Görögország szabályozott piac

a törvény ellentétes az EU törvényekkel
a bruttó nyereség 30%-a mint a .com teremben 10% 2011 óta szabályozott piac, de még nincs kész engedélyeztetési modellje (2012 első negyedévére tervezik)

Az EU várhatóan lépni fog az ügyben, hiszen ez az állapot gátolja a szabad versenyt.
Magyarország folyamatban a bruttó játékbevétel 20%-a nincs adat semmi A szabályozás 2012 januárjában kezdődik
Olaszország szabályozott piac 3% versenyadó

20% adó a készpénzes játékok nettó bevétele után
készpénzes játékok esetében körülbelül 6% Előfordulhat, hogy később megadóztatják a játékost Ha .it teremben szeretnél játszani, olasz adószámra, vagyis egy codice fiscale-ra lesz szükséged
Málta szabályozott piac offshore mint a .com teremben A játékos adózik:

Részletek
A szolgáltatók több különböző engedélytípus közül választhatnak, ezért nem adóznak egységesen.
Norvégia szabályozott piac nincsenek helyi engedéllyel rendelkező szolgáltatók mint a .com teremben kb. 30% Norvégiában az online póker egy szürke zóna
Románia folyamatban egyelőre ismeretlen

forgalom vagy bruttó bevétel alapján kerülhet megállapításra
nincs adat 600 RON felett 25% legalább 1,5%-ot fizet a szolgáltató az államnak, de nem lehet kevesebb 40 000 RON-nál
Spanyolország szabályozott piac

(folyamatban)
Régiónként változhat, várhatóan 20-25% lesz (további egyeztetések tárgya) nincs adat A régi IRPF törvény alapján a pókerjátékos megnyert összegei, és nem bevétele után adózik. A törvény a pókert egyfajta lottóként kezeli. A szabályozás 2012 decemberében kezdődik.

A spanyol pókeresek csak .es termekben játszatnak, ugyanakkor a .es termeket a világ összes játékosa eléri majd.
Svédország folyamatban Körülbelül 36% társasági adó a nyereségből (a helyi szolgáltató fizeti)

.com szolgáltatók is működhetnek
2,5% készpénzes partik és 10% versenyek esetén (a helyi szolgáltató fizeti)

mint a .com teremben
EU-n belül adómentesség, az EU-n kívül 30% adó Svédországban működik egy teljesen zárt online szerencsejáték monopólium, de az ország lakosai főleg a .com termekben játszanak
Egyesült Királyság szabályozott piac

a szabályozás várhatóan a közeljövőben módosul
a bruttó bevétel 15%-a mint a .com teremben semmi 2012-ben változásokra számíthatunk


A PokerStrategy.com nyilatkozata a tájékoztatás jellegéről
: A PokerStrategy.com szeretne lenni az online pókervilág jogi fejleményeinek elsőszámú forrása a közösség tagjainak szemében. Mindazonáltal, ha naprakész hírekkel és jogi tudnivalókkal látunk el, az nem egyenlő azzal, mintha személyre szabott, saját körülményeidhez igazított jogi szaktanácsadást kapnál tőlünk. Hírszerkesztőink természetesen minden erejükkel azon fáradoznak, hogy az oldalunkon közzétett információ a lehető legpontosabb és leghasznosabb legyen minden olvasónk és tagunk számára, de a PokerStrategy.com honlap ilyen típusú hírei és beszámolói a tájékoztatást szolgálják, és a hírszerkesztő, vagy ahol ezt külön feltüntetjük, a PokerStrategy.com véleményét tükrözik. Azt reméljük persze, hogy tartalmasnak, szórakoztatónak és tanulságosnak tartod híreinket, de arra kérünk, ne bízz vakon a leírtakban. A PokerStrategy.com szándéka nem jogi szaktanácsadás (és nem is értelmezendő ilyenként), ezért nem alakulhat ki olyan szituáció, amikor tájékoztatóink helyettesítik egy felelő szakképzettséggel rendelkező jogász szaktanácsadását. Javasoljuk, hogy kérj független szaktanácsadást abban az esetben, ha tájékoztatónk tartalmából arra következtetsz, hogy a leírtak téged is érintenek, vagy ha törvény adta jogaid és kötelezettségeid megváltozásairól olvasol.

0 Tovább

Európai Pókertörvényt! Most!

z európai unió még júniusban kérte ki az iparág szakértői véleményét ahhoz, hogy az azóta már elkészült Zöld Könyv (pdf) egységes irányelveket teremthessen az online szerencsejátékok szabályozásához. Akkor a PokerStrategy.com is leadta átfogó ajánlását (angol nyelvű pdf), és a témában összesen több mint 250 tanulmány érkezett az iparág többi szereplőjétől. A javaslatok kielemzése után a bizottság egy jelentést tett közzé, és az Európai Parlament még aznap (november 15-én) elfogadta a benne foglaltakat.

Maradnak a helyi szabályozások

A jelentés egyértelműen támogatja azt a tendenciát, hogy az egyes tagországok maguk vegyék kézbe az online szerencsejátékok szabályozását. Ezt megtehetik tiltással, vagy a piac megnyitásával, ahol a piac megnyitás nem zárja ki a zárt rendszer fogalmát, csupán működési engedélyek elérhetővé tételét jelenti külföldi székhellyel rendelkező szolgáltatók számára.

Ez sok olyan szakértőt elkeserített, akik arra számítottak, hogy a tagországok nagyon eltérő szabályozásait egységesíteni képes, közös szabályozás bontakozhat ki a kiadvány alapján. Sikerként könyvelhető el azonban, hogy egységes irányelvek születettek a területen.

Mivel felismerték az online szerencsejátékok erősen nemzetközi jellegét, a szabályozást bevezető tagállamok hatóságait szorosabb együttműködésre szeretnék ösztönözni, elsősorban az adatvédelem és a kiskorúak kizárása terén. Az online szerencsejátékok témafelelőse, Michael Barnier (a jobb oldali képen) már november közepén megkezdte egyeztetéseit erről az érintett szolgáltatókkal és hatóságokkal.

Uniós alapkövetelmények

A Zöld Könyv legnagyobb eredménye talán az volt, hogy az EP végre belátta, ha közös szabályozás nem is készül, a helyi szabályozásokhoz közös alapkövetelményeket kell lefektetnie. Ezek minden olyan online szolgáltatóra vonatkoznának, amelyek az Európai Unió valamelyik tagállamában helyi engedélyt szereznek, és ezzel együtt az őket felügyelő helyi hatóságokra is. A legfontosabb közös irányelvek a következők lennének:

  • A biztonsági ellenőrzések standardizálása (például a kiskorúak kizárása érdekében, vagy csalások megelőzéséhez)
  • A legális szerencsejáték-szervezés lehetővé tétele, tisztességes piaci versenyt teremtve ezzel az iparágban. Ez egyértelműen monopóliumellenes törekvés, és a 'szolgáltatások szabad áramlása' irányelvet támogatja.
  • Megfelelő számú kiadható működési engedély biztosítása, akár végtelen mennyiségben is, annak érdekében, hogy a piacról ne szoruljanak ki szolgáltatók.
  • Nyitott piac kialakítása javasolt, így más helyi szabályozások normáihoz igazodva a játékosok biztonsága jobban garantálható, és egységesebb alapokra épülhet.
  • A jövőben kidolgozásra kerülne egy általános etikai kódex online szerencsejátékok szervezői, felügyelő szervei és résztvevői számára.


Az EU hosszútávú célja, hogy az online szerencsejátékok különböző tagországokban keletkező bevételét az európai sportélet fejlesztésére fordíttassa, ami nagyszerű forrás lenne, hiszen egy 10 milliárd eurót érő piacról van szó, és a világ teljes online szerencsejáték-piacának 45%-át fedi le.

A novemberi jelentés elfogadása óta az Európai Unió fennállása legnagyobb válságát éli éppen, így a Zöld Könyv alapján készülő egységes irányelvek egyeztetései várhatóan csak az aktuálisabb és fontosabb problémák elhárítása után folytatódnak.

Egyelőre nem tudni, hatással lesznek-e egyáltalán a magyarországi szabályozásra, de az ügy fejleményeiről mindenképpen beszámolunk.

0 Tovább

Az Európai Parlament az online szerencsejátékok EU-szabályzását javasolta

Október 6-án az Európai Parlament az online szerencsejátékok szakértői véleményéről szavazott, melyben EU-s szabályzást szorgalmaztak a játékosok védelme érdekében.

 

folytatás

0 Tovább

poker

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek